Babyjogger

23. januar 2013

Alder:
5 mdr.

Babyjogger

Kære Helen

Jeg er efterhånden ved at trænge rigtig meget til at få min gamle krop tilbage og glæder mig til at kunne komme ud at løbe.

Efter at have undersøgt markedet er jeg blevet helt i tvivl om, hvornår jeg må komme min datter i sådan er køretøj.
Jeg har tænkt mig at investere i en af de dyre modeller med prima affjedring og derudover starte op med kun at løbe på asfalterede cykelstier og vente indtil der er plusgrader udenfor.

Som udgangspunkt har jeg læst, at hun må sidde i den fra hun ...

Annonce

... er 6 måneder, men jeg har til gengæld også læst, at hendes ryg først kan holde til bumpene fra løb, når hun er 8 måneder.

Min logik siger mig, at der ikke er den store forskel på bumpene i vognen fra 'rask gang' til løb, men tager jeg fejl?

Hvad skal jeg forholde mig til for at skåne hendes ryg mest muligt, når mor her savner sin træning:-)

Lige en bonusinfo: hun er fin stiv i ryggen og har fået grønt lys af lægen (til 5 måneders undersøgelse) til at sidde i højstol.

Hilsen den utålmodige:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor